NAŠA ISTORIJA

Bila je to odlučna potraga jednog čoveka za savršenim espressom u tridesetim godinama prošlog veka u Milanu koja je rodila jedan od najpoznatijih italijanskih brendova. Više od pola veka Gaggia snabdeva i barove i domove inovativnim, najsavremenijim aparatima za kafu. Godinu za godinom, Gaggia je stvarao prelepe, vanvremenske proizvode inspirisane modom, dizajnom i kulturom dana, kao i italijanskom strašću prema “La Dolce Vita”. Od jedinstvenog sloja “crema naturale” do kreme de la creme aparata za espreso, otkrijte ovde više o našoj bogatoj istoriji.

1930

Radeći u kafe -baru svoje porodice, “Caffe Achille”, u Viale Premuda (Milano), Achille Gaggia je odmah shvatio da se preferencije klijenata menjaju i da je potrebno poboljšati čitav proces ekstrakcije kafe, tražeći bolji ukus i izgled rezultata u kupu. U to vreme, kafa je bila toliko gorka da je Ahilej govorio da je slična „ulasku u zamagljeni Milan“. Počeo je da radi dan za danom u skladištu bara, proučavajući i eksperimentišući sa novim procesima ekstrakcije i tražeći savršeni espreso.

1936

Zahvaljujući sastanku sa inženjerom Antoniom Cremoneseom, koji je delio istu želju da poboljša ekstrakciju kafe, Achille je uspeo da usavrši svoje studije i izumio sistem „torchio“ (preimenovan u „Lampo“). Definitivno je odustalo od upotrebe pare i, konačno, baristi su mogli precizno da kontrolišu proces kojim topla voda pod pritiskom prolazi kroz mlevenu kafu.

1938

Achille je 5. septembra 1938. podneo patent br. 365726 za “Lampo”. Ovaj mehanizam za ometanje je koristio pritisak vrele vode umesto pare i pripremio je ukusan espreso, koji karakteriše mekani sloj “crema naturale”. Prava revolucija! Ovaj trenutak označava početak moderne ere espressa.

1939

Da bi promovisao novu grupu za izdavanje krema od kafe, Gaggia je 1939. izložio „Lampo“ na Fiera Campionaria (Sample Samples) u Milanu. Achilleov cilj je bio da proda nove grupe vlasnicima barova, zamene one na starim aparatima za kafu. Nažalost, ideju nije bilo lako sprovesti: jedino rešenje je bilo proizvesti aparate za kafu koji su već nosili taj inovativni sistem.

 

1947

Achille Gaggia je registrovao svoj drugi patent za mehanizam za kuvanje sa polugom i klipom. Legenda kaže da mu je ova ideja pala na pamet nakon što je video klipni motor džipa američke vojske koji je koristio hidraulični sistem. Novi patent podrazumevao je oprugu, napunjenu polugom, koja je gurnula klip kroz filter: na ovaj način je topla voda pod visokim pritiskom prolazila kroz mlevenu kafu, izvlačeći sve njene čudesne arome. Barista je mogao da dobije kremast i ukusan espresso za samo 25-30 sekundi, a masovna proizvodnja patenta bila je pred vratima …

1948

Achille Gaggia je u saradnji sa preduzetnikom Carlom Ernestom Valenteom osnovao “Officine Faema Brevetti Gaggia” i mogao je proizvesti svoju prvu espresso mašinu: Tipo Classica. To je bila tehnološka i estetska revolucija: horizontalno razvijena, sa prelepim polugama, nepogrešivim sloganom i logotipom, i oblikom koji je omogućavao skup više grupa u nizu. Barista je postao pravi umetnik, pomerajući poluge kao pravi scenski izvođač.

1949

Gaggia espresso je jedinstven: patentirani mehanizam ekstrahuje prirodna ulja kafe i čini ukusan kremasti sloj na vrhu napitka. Ubrzo je Gaggia instalirao svoje mašine u najelegantnijim milanskim barovima, poput Motte i Biffija, s nekoliko dopadljivih velikih bilborda okačenih na njihove prozore, izvještavajući “Crema caffe di caffe naturale”. Trend espressa počeo je …

1950

Uz podršku inženjera Armanda Migliorinija, Achille je dizajnirao i proizveo različite asortimane, poput mod. Esportazione, Internazionale, Spagna i Treno, sve odlikuju elegantne linije i impresivan dizajn. Barista se prvi put suočio sa klijentima dok je pripremao espresso, a zadnji deo aparata predstavljao je novi način komunikacije sa kupcima. Već sjajno marketinški orijentisan, Achille je iskoristio priliku i prvi postavio upravo tu svoj jedinstveni slogan “Crema caffe naturale – Funziona senza vapore”.

1952

Nakon što su se različite studije usredsredile na način da se isti udobni espreso ponudi u udobnosti kuće, Gaggia je lansirala svoj prvi aparat za kafu za domaću upotrebu: Gilda. Potpuno i pedantno ručno izrađen, aktiviran pritiskom klipa, svoje ime duguje – kako legenda kaže – ikoničnom tumačenju „Gilde“ Rite Haivorth (1946).
Nakon ovog modela, došla je varijacija „Tipo-Iris“ i čuvena i nezaboravna „Tipo-Gilda 54“, nazvana „zečje uši“.

1955

Počinje širenje espresso aparata širom sveta. Kada se kafa često pravila od cikorije i esencija, Gaggia je bio protagonista prave revolucije. U čuvenom „Moka baru“ – koji je otvorila Gina Lollobrigida – „Bar Italia“, „Sirocci Bar“, „El Cubano“ i „Francuska kuća“, mašine Gaggia blistale su na šalterima i služile čak 1000 ljudi dnevno. Inovativni „espreso sa kremom naturale“ i kapućino oduševili su mlade, kao i najpoznatije pisce, autore i glumce.

1956

Gaggia je pravi kultni brend. Danska ugostiteljska kompanija “Oluf Brønnum” stvorila je “Mobilnu kantinu” sa potpuno istim oblikom Gaggia “Tipo Internazionale”.

1957

Zahvaljujući mnogim Italijanima koji su emigrirali, kultura espressa stigla je do Afrike, Amerike i Australije. U Milanu, Gaggia je lansirao „Tipo-America“, dizajniran da poboljša efikasnost sistema poluga. Kasnije je došao “Autono-Matic” sa revolucionarnim grupama sa hidrauličnim pogonom koje su postepeno zamenile polugu, olakšavajući pripremu espressa.

1961

Achille Gaggia je prerano umro, a uprava je prešla na njegovog sina Camilla i na poslovnog partnera Armanda Migliorinija.

1962

Visok uspeh koji je kompanija postigla doveo je do odluke da se proizvodnja prebaci u veće zgrade kako bi se odgovorilo na rastuće svetske potrebe: „Gaggia S.p.A.“ otvorena u Robeco Sul Naviglio (Milano).

1968

Dizajn i istraživanje materijala postajali su svakim danom sve važniji, a Gaggia je počela da sarađuje sa dizajnerima, eksperimentišući linije i kombinacije. Prvi projekat ove vrste je “Tel 70”, nastao sa Giuseppeom de Gotzenom. Dostupan je u različitim bojama, sa karoserijom od livenog Silumina, horizontalnim izmenjivačem toplote i dve školjke ukrštene neonskom cevčicom. Još jedna saradnja sa de Gotzenom bila je za “Modello 80” lansiranog 1975. godine.

1977

Gaggia je povećala želju da postane deo svakodnevnog života porodica, donoseći u njihove kuće isti espresso kafića. Prvi model koji je lansiran bio je „Duo“, ali san se ostvario uz nezaboravnu „Babi Gaggia“. Razvijen sa japanskim dizajnerom Makio Hasuikeom, to je bila prva espresso mašina za masovnu proizvodnju. Sa jedinstvenim kompaktnim dizajnom i visokim kvalitetom svog espressa, Babi Gaggia je odmah ušla u domove i srca Italijana, postajući must have!

 

1980

80 -te: godine jarkih boja, više estetskih inovacija i plastike. Duktilnost ovog materijala dovela je do eksperimenata na novim kombinacijama oblika i boja. Gaggia se svaki dan više fokusirao na novi posao i lansirao „Babi re-design“, „Espresso“, „Gran Gaggia“, „Dandi“ i „Fantastico“, sve za domaću upotrebu. Jasno je da je kompanija imala za cilj da postane lider na ovom novom tržištu.

1991

Gaggia je tržištu predstavio “Classic”. Obeležena kućištem od nerđajućeg čelika i smelim linijama, ova domaća espresso mašina savršeno je kombinovala Gagginu dugu profesionalnu tradiciju sa vanvremenskim dizajnom. Voljen u celom svetu od početka, Classic je oduvek bio najprodavaniji simbol tradicije, pouzdanosti i kvaliteta ovog brenda.

 

1993

Od ove godine, pa sve do 1998., Gaggia se fokusirala na obogaćivanje asortimana proizvoda i radila je sa različitim dizajnerima i arhitektama na lansiranju novih modela, a sve karakteriše inovativna estetika. Osim ručnih mašina “Paros” i “Carezza”, Gaggia je stvorio svoju prvu automatsku aparatu za espresso, “Automatica Gaggia”.

1999

Gaggia je tržištu predstavio “Classic”. Obeležena kućištem od nerđajućeg čelika i smelim linijama, ova domaća espresso mašina savršeno je kombinovala Gagginu dugu profesionalnu tradiciju sa vanvremenskim dizajnom. Voljen u celom svetu od početka, Classic je oduvek bio najprodavaniji simbol tradicije, pouzdanosti i kvaliteta ovog brenda.

 

2007

Proizvodno mesto Gaggia preseljeno je iz Robecco sul Naviglio (Milano) u Gaggio Montano (Bolonja), u sedište Saeco International.

2009

Još jedno doba počinje kada je većinski udeo Gaggia, zajedno sa Saeco Group, prodat Roial Philips Electronics. Holandska multinacionalna kompanija prepoznala je potencijal kompanije i dosledno ulagala u razvoj brenda.

2013

Povodom proslave 75. godišnjice patenta Achille Gaggia, Grupa obnavlja asortiman proizvoda i obnavlja robnu marku, sa ciljem da ojača konkurentnu poziciju Gaggie na tržištu domaćih aparata za espresso. Vraća se istorijski logo GAGGIA MILANO, koji naglašava snažnu vezu sa tradicijom i vrednostima kompanije i rodnim gradom. Što se tiče portfolija proizvoda, Gaggia u godinama lansira različite nove asortimane.

2018

Kao i do sada, 80 godina nakon podnošenja čuvenog patenta, svaki dan sa strašću radimo i dizajniramo, poštujući jedinstvenu tradiciju iz ljubavi prema italijanskom espressu.